sunnuntai 9. marraskuuta 2014

Dynamo

Branding kurssin ensimmäisen puoliskon tehtävänä oli suunnitella brändi CIT:n uudelle järjestölle, joka edustaa koulun tapahtumia ja muita aktiviteetteja. Käytännössä meidän piti keksiä brändille nimi, suunnitella logo ja sekä visuaalisia elementtejä printtiin, näytölle ja ympäristöön.

Tehtävä oli vaativa, sillä
a) henkilö, jolta saimme tehtävän ei ollut varma mitä kaikkea brändiin tulee sisältymään
b) en ole tehnyt juuri mitään brändämiseen liittyvää

Valtaosa luokastakin oli suuren hämmennyksen vallassa vielä ensimmäisellä deadline viikolla ja projekti etenikin suurinpiirtein näin:


Ensimmäisen deadline viikon jälkeen meillä oli mahdollisuus työstää projektejamme eteenpäin saamamme palautteen perusteella. Tiettävästi ainoastaan yksi ryhmästämme sai luvan palauttaa työnsä sellaisenaan, joten lisäaika tuli todellakin tarpeeseen. Tässä muutama esimerkki ensimmäisestä versiosta, josta sain ristiriitaista palautetta.


Itse en tosin pitänyt työstäni lainkaan, koska kaikki jäi hieman viime tippaan. Olin suunnitellut jo melkein kaiken, kun opettajat tulivat siihen tulokseen, ettei nimiehdotukseni , Pulse, toimi. Tämä tapahtui siis kaksi viikkoa ennen deadlinea. No eikuin uusi nimi brändille ja kaikki alusta.


Nyt olen vihdoinkin saanut kaiken valmiiksi ja olen tyytyväinen lopputulokseeni. Niin ovat onneksi opettajanikin. Pelkäsin jo jossain vaiheessa, etten tule pääsemään kurssista läpi, mutta olen kuulemma selvinnyt pahemmasta. (Seuraavan tehtävän tulisi olla helppo).

Mutta siis tässä siis Dynamon lopullinen ilme. Tähän mukaan olisi tietysti kiva ympätä kaikkia luonnoksia ja suunnitelmia, mutta jouduin jättämään luonnoskirjani arvioitavaksi.


















Mock-Ups ©

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti